Herkes, Kanun ve bu Yönetmelikte belirlenen esas ve usuller çerçevesinde bilgi edinme hakkına sahiptir. Türkiye'de ikamet eden yabancılar ile Türkiye'de faaliyette bulunan yabancı tüzel kişiler, isteyecekleri bilgi kendileriyle veya faaliyet alanlarıyla ilgili olmak kaydıyla ve karşılıklılık ilkesi çerçevesinde, Kanun ve bu Yönetmelik hükümlerinden yararlanırlar.
Bilgi edinme başvurusu, başvurulan kurum ve kuruluşların ellerinde bulunan veya görevleri gereği bulunması gereken bilgi veya belgelere ilişkin olmalıdır (md.7/1).
Kurum ve kuruluşlar, ayrı veya özel bir çalışma, araştırma, inceleme ya da analiz neticesinde oluşturulabilecek türden bir bilgi veya belge için yapılacak başvurulara olumsuz cevap verebilirler (md.7/2).
Kurum ve kuruluşlarca yayımlanmış veya yayın, broşür, ilân ve benzeri yollarla kamuya açıklanmış bilgi veya belgeler, bilgi edinme başvurularına konu olamaz (md.8/1)
Bilgi Edinme İle İlgili Mevzuat
Bilgi Edinme Hakkı Kanunu (24/10/2003 tarih ve 25269 nolu Re.Ga.)
Bilgi Edinme Hakkı Yönetmeliği (27/04/2004 tarih ve 25445 nolu Re.Ga.)
Bilgi Edinme Başvurusu Usulü
Bilgi Edinme Başvuru Formu (Gerçek Kişiler İçin)
Bilgi Edinme Başvuru Formu (Tüzel Kişiler İçin)
Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesindeki başvurular kamu kurumlarına dört şekilde yapılabilir.
Başvuruda bulunacak kişilerin dilekçesinde neler olmalıdır?
Bilgi edinme başvurusunda başvuru sahibi gerçek kişi ise,
Başvuru sahibi tüzel kişi ise
Bilgi veya belgeye erişimin kısa sürede sağlanabilmesi amacıyla, istenen bilgi veya belgenin konusu, varsa tarihi, sayısı ve kurum veya kuruluşun hangi biriminden istendiği ve ihtiyaç duyulan diğer hususlar dilekçede belirtilir.
E-mail ve faks yoluyla bilgi isteme
Yönetmeliğin 10'uncu maddesi gereğince; kişinin kimliğinin ve imzasının veya yazının kimden neşet ettiğinin tespitine yarayacak başka bilgilerin yasal olarak belirlenebilir olması kaydıyla elektronik ortamda veya diğer iletişim araçlarıyla da yapılabilmektedir. E-postayla yapılacak başvurularda, başvuru sahibince verilecek T.C. kimlik numarası, bilgi edinme yetkilisi tarafından sorgulanacaktır.
Başvuru dilekçeleri faks yoluyla da, kurum ve kuruluşlara gönderilebilir. Ancak faks yoluyla yapılacak başvurularda ayrıca, gerçek kişiler ile tüzel kişiliği temsile yetkili kişilerin T.C. kimlik numaraları belirtilir.
Elektronik, posta ve faks yoluyla başvuru yapacak gerçek ve tüzel kişilerin Bilgi Edinme Başvuru Formu'nu doldurmaları zorunludur.
Genel Olarak Aşağıdaki Konularda İlçe Yazı İşleri Müdürlüğüne Bilgi Edinme Başvurusu Yapılabilir
1 |
Faaliyet Raporları |
2 |
Brifingler |
3 |
Mahalli İdareler İşler |
4 |
Dernek İşleri |
5 |
Dilekçeleri izleme ve sonuçlandırma |
6 |
İdare Kurulu İşlemleri |
7 |
Disiplin Kurulu Kararları ve Disiplin İşlemleri |
8 |
İdari Para Cezaları |
9 |
Taşınmaz mal zilyedliği ile ilgili mevzuat uygulamaları |
10 |
Yıllık İl Koordinasyon Kurulu Toplantıları |
11 |
Seçimlerle ilgili iş ve işlemler |
12 |
Çevre ile ilgili işlemler |
13 |
Talep ve Şikayetler |
14 |
İnsan Hakları |
15 |
Kültürel İşler |
16 |
Törenler
|
17 |
Personel İşleri |
18 |
Sosyal Yardımlar |
İletişim:
Adres
İstiklal Mahallesi Atatürk Caddesi No: 35 Pozantı/ADANA
E-Posta
Telefon
322 581 30 10 - 322 581 33 20
Fax
322 581 33 20